Shema strani | Kontakt | Obveščevalne liste | Povezave | Oglaševanje | Webmaster | English | |||||||
|
|||||||
Partnerji: |
Vaje orientacije - šport mladihOrientacijski tek na košarkaškem igriščuV zimskem času, ko se tekmovalna sezona v orientacijskem teku še ni pričela, se orientacisti pripravljajo tudi v telovadnici. Poleg vaj za moč, vzdržljivost, hitrost in boljšo gibčnost, je zelo pomembno obdržati tudi stik s karto in pri tem trenirati kako se v prostoru čimhitreje orientirati. Poleg razumevanja karte, orientacije v prostoru, iskanja kontrol, pravilnega držanja karte, uporabe kompasa itd., je pri tem zelo pomembna tudi koncentracija.
Nariši -PoiščiDa bi tekmovalci dobili občutek za prostor, razdalje in smeri, je to verjento najlažji način, da se spoznajo s karto. Za začetek lahko na karto, kjer je vrisano le košarkaško igrišče in smer severa, vrišejo le krožec, kamor bodo skrili svoj »zaklad«. Naj bo ta »zaklad« majhen listek ali pa barvica, ki jo lahko uporabite že pri naslednjih vajah ali tekmovanju. »Zaklad« tako postane kontrolna točka in zato naj bo postavljeno na določljivo mesto (npr. na mesto, kjer se stikata dve črti), nikakor pa ne na mesto, ki ni določljivo. Ko vsi učenci postavijo svoj zaklad in ga v karto narišejo (slika 1), si karte med seboj izmenjajo in poskušajo »zaklad« najti. To vajo je mogoče izvajati v nedogled tako, da učenci »zaklad« prinesejo in ga sami ponovno skrijejo drugam, ali pa ga le poiščejo in si nato karte ponovno izmenjajo. Nekoliko težja vaja je, če bi učenci morali na karto vrisati še položaje drugih telovadnih orodij in blazin, ki so postavljene po telovadnici ali pa da bi morali sami izrisati celotno karto telovadnice – pri tem je pomembno poudariti le tiste elemente, da bodo drugi uprabniki te karte, »zaklad« lahko našli.Score orientacijaIme »score-o« izvira iz vrste tekmovanja, kjer je pomembno v določenem času po poljubnem vrstnem redu zbrati kontrolne točke in s tem pridobivati posamezne točke. V dvorani je stvar lahko poenostavljena. Čas ni omejen, tekmovalci pa morajo zbrati vse kontrolne točke (slika 2). Vsi tekmovalci štartajo istočasno, najhitrejši, ki obišče vse kontrolne točke pa je zmagovalec.
Orientacijsko tekmovanjePo telovadnici postavite kontrolne točke, ki jih morajo učenci najti v čimkrajšem času. Proga naj bo vrisana na karto (slika 3) in tekmovalec karto dobi tisti trenutek, ko štarta. Pri tem tekmovanju je potrebno meriti čas, lahko pa istočasno štartajo tudi do štirje tekmovalci hkrati (če na igrišču postavite štiri zrcalne proge), zmagovalec pa se uvrsti v naslednji krog. Tekmovanje je lahko še zanimivejše, če so na igrišču postavljene še dodatne prepreke, ki se jih morajo tekmovalci izogibati (npr. gredi in blazine), tekmovalno napetost pa lahko zvišate s tem, da npr. naslednji tekmovalec ali tekmovalci štartajo že v naslednjih 30 sekundah.Linijska orientacijaNa karti naj bo vrisana pot (slika 4), po kateri se morajo tekmovalci premikati. V kolikor tekmovalec na svoji poti opazi kontrolno točko, jo mora v karto vrisati, sicer pa ne. Naj bo pot speljana čimbolj zanimivo, preko gred, pod kozo, skozi tunel, prek bradlje, na blazini mora narediti preval itd. in tako, da ne bo iz same postavitve orodij umevno, kako pot poteka. Zmaga tisti, ki je pravilno vrisal čimveč kontrolnih točk in bil tudi najhitrejši. Če tekmujeta dva tekmovalca med seboj, lahko drugi štarta istočasno iz nasprotne smeri. Istočasno lahko tekmujejo tudi drugi, ki imajo na svoji karti vrisano drugačno progo.Spomin Na vsaki kontrolni točki tokrat ni oznake ali barvice, ampak je karta, ki označuje le pot do naslednje kontrolne točke (slika 1). Tekmovalci nimajo svoje karte, ampak so le na kontrolnih točkah, kjer si jih lahko tekmovalci le ogledajo. Da bi to tekmovanje bilo zahtevnejše, lahko v neposredno bližino pravih kontrolnih točk postavite tudi napačne, ki tekmovalce vodijo na začetek proge. Tovrstno tekmovanje je mogoče izvesti z merjenjem časov, lahko pa tudi tako, da medseboj tekmujeta po dva tekmovalca, kjer sta si progi medseboj zrcalno pripravljeni. Orientacijski tek na košarkaškem igriščuŠtafetno tekmovanje podono navadnemu orientacijskemu tekmovanju (slika 3). Najenostavneje je to tekmovanje pripraviti tako, da si tekmovalci karto med seboj izmenjujejo. Ko tekmovalec opravi s progo, karto preda sotekmovalcu, ki ga čaka v garderobi. V kolikor to ni možno je potrebno proge speljati tako so si med seboj različne, da si sotekmovalci proge ob opazovanju sotekmovalcev ne morejo zapolniti. Ena izmed možnosti je ta, ima prva izmena eno progo, druga izmena drugo in tretja tretjo progo. Ker je v razredu tekmovalcev več, obstajajo tudi različni načini, da ima vsaka celotna štafeta (npr. tričlanska štafeta) popolnoma svojo varianto. Pri tem pazite, da imajo vsi tekmovalci približno enako dolge proge.Eden od načinov priprave tovrstnih prog za štafete je naslednji, kjer ima vsak tekmovalec, ne glede na to kdaj štarta (kot prvi, drugi ali tretji) možnost, da ima eno izmed devetih različnih prog (slika 5):
Pri tem celotna štafeta opravi z vsemi možnimi različnimi variantami med kontrolnimi točkami.
|
|